La nostra filosofia

 

la meridiana hotel

SlowHoliday è una nuova filosofia di hôtellerie che accomuna solo piccole strutture charmant di montagna con un numero massimo di venti camere. Tutte sono gestite privatamente, molto spesso da famiglie che – di generazione in generazione – dell’accoglienza personalizzata hanno fatto motivo di orgoglio.
A questo orgoglio si è unito l’elogio della lentezza, vista come ritmo ideale di una vacanza capace di farvi apprezzare un nuovo stile di vita.
L’obiettivo principale degli affiliati di SlowHoliday è quello di portarvi a ritrovare il piacere della calma e del relax quali condizioni essenziali per assaporare con pienezza un territorio generoso come la Valle d’Aosta, accompagnandovi nella scoperta di un microcosmo caratterizzato da un’enogastronomia, da una cultura, da una natura e da tradizioni uniche in tutto l’arco alpino.
Quando varcate la soglia di una struttura SlowHoliday chiedete a chi vi dà il benvenuto di essere al vostro fianco per ridare valore al vostro tempo. Vi dedicherà con passione tutto il tempo di cui avete bisogno.
Perché mai come adesso una rara forma di lusso è la lentezza, elemento che può trasformare la vacanza in un’esperienza indimenticabile.
L’eccessivo valore che diamo ai minuti, la fretta che sta alla base del nostro vivere, è senza dubbio il peggior nemico del piacere.” (Hermann Hesse)

Visitate il nostro sito web: www.slowholiday.it

 

 

slow holiday - valle daosta

[ENGLISH]

SlowHoliday represents a new philosophy in the Western Italian Alps hotel industry that lumps together only small charming structures with a maximum of twenty rooms. All are privately run, often by families that – from generation to generation – made the customized welcome a reason of pride.
The focus of our activity is the praise of slowness, seen as the ideal rhythm of a vacation able to let you appreciate a different lifestyle.
The main aim of SlowHoliday’s affiliates is to fulfill your desires, bringing you to rediscover the pleasure of calm and relaxation as essential conditions to enjoy such a rich land as Valle d’Aosta, supporting you in the discovery of a microcosm characterized by amazing wine and food, culture, nature and unique traditions.
When you cross the threshold of a SlowHoliday structure, ask to the people who welcomes you to be at your side to give value to your time: they will passionately assist you.
Now more then ever, slowness is a luxury, an element that can turn the holiday into an unforgettable experience.
“The excessive value we give to the minutes, the rush that is the basis of our life, it is without a doubt the worst enemy of pleasure” (Hermann Hesse)

Visit our web-site: www.slowholiday.it

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s